Povedali sme

Rozhovor týždňa

Učiteľka: ,,Čítaj domácu úlohu!" (zo zošita, samozrejme)

Žiak: ,,Die Rolle wird vom Schauspieler gespielt." 

Učiteľka: *všimne si, že žiak číta z učebnice, nie zo zošita* ,,Kde máš zošit?"

Žiak: *tvári sa, že nepočuje, a prekladá vetu* ,,Úloha bola zahratá hercom."

Učiteľka: ,,Kde máš zošit?"

Žiak: *ďalej sa robí hluchým* ,,A tam na začiatku slova je predpona ,,-ge" a to..."

Učiteľka: ,,Kde máš zošit?!"

Žiak: *pokúša sa zmeniť tému* Ah, ale je vonku smrad..."

Učiteľka: *nahnevane* ,,Kde máš zošit?!"

Žiak: *vzdá to* ,,Vonku bol smrad, tak sa mi rozleptal..."

Vtipná odpoveď

Učiteľka: ,,Čo si sa na dnes učil?"

Žiak: ,,Ále, z každého rožka troška..."

Ach, tie dátumy...

Učiteľ: ,,14.3.1939 vznikol prvý slovenský štát a 15.3.1939..."

Žiak: ,,...zanikol."

Všetci chýbajú

Učiteľ: ,,Kto chýba?"

Žiačka: ,,Všetci."

Zemepisné múdrosti

Učiteľka: ,,Čo je v Drážďanoch?"

Žiak: ,,Tam sa ľudia dráždia."

Hľadá sa Nemo

Trieda: *vchádza do školského kina*

Učiteľka: ,,Tak, aký film si chcete pozrieť?"

Žiačka: ,,Dajte Nema!"

Žiak: ,,Nema sa môžeš dať doma. K obedu!"

Videli sme reklamu

Učiteľka: *kašeľ*

Žiak: ,,Robitusín!"

Učiteľka: ,,Už som mala."

Preklepy sú bežné...

Učiteľka: ,,29.8.1945 sa v žiadnom prípade nekonal útok na Pearl Harbor...!"

Žiak: ,,To je preklep, pani učiteľka."

Valec alebo obdĺžnik?

Učiteľka: ,,Deti, čo je toto?" *ukazuje sieť valca*

Žiak: ,,Obdĺžnik s ušami!"

Potrebujeme mapu...

Učiteľka: ,,Kde je Kórea?"

Žiak: ,,To je taký slíž iba..."

A tu takisto...

Učiteľ: ,,Menuj jeden ostrov v Ázii."

Žiačka: ,,Čína."

Komentár

Učiteľka: ,,Podunajská pahorkatina je veľmi pestrá a..."

Žiak: *vzdychne* ,,Ách, palma..."

Vedomosti zo zoológie? Chabé...

Učiteľ: ,,Aký je najväčší vták v strednej Európe?"

Žiačka: ,,Pelikán."

Vadí to?

Žiaci: *počítajú príklady na výpočet objemu telies*

Učiteľ: ,,Poď k tabuli vypočítať tento príklad."

Žiačka: ,,Neviem vzorce, vadí to?"

,,Telefón"

Žiaci: *hučia*

Učiteľka: *na konci s nervami* ,,Haló?!"

Žiak: ,,Kto volá?"

Neviem...

Žiak: *ráta pri tabuli príklad s výrazmi*

Učiteľ: ,,Ako si sa dopracoval k tomuto výsledku?"

Žiak: ,,Ešte neviem..."

Logika

Učiteľka: ,,Kúpil si 4 jablká a 12 hrušiek, čo teda máš?

Žiačka: ,,Ovocie."

Nula bodov zo zemepisu

Učiteľ: ,,V okolí ktorej rieky rastú lužné lesy?"

Žiak: ,,Níl."

A z prírodopisu detto

Učiteľka: ,,Čo je to čiernica?"

Žiačka: ,,Nejaká kaluž."

Netrafili sa...

Učiteľ: ,,Kto sa narodil vo Vrbovej?"

Žiačka: ,,Milan Rastislav Štefánik."

Žiak: ,,Niekto z rodu vŕb..."

Pôdny typ či syr?

Učiteľka: ,,Čo je to niva?"

Žiak: ,,Syr."

Odpoveď na jednotku

Učiteľka: ,,Kedy vzniklo čierne uhlie."

Žiak: ,,Dávno."

Desať viet či desať slov?

Učiteľka: ,,Napíšete mi 10 viet o vašich plánov na jarné prázdniny..."

Žiačka: *s nádejou* ,,A nestačilo by 10 slov?"

(Ne)správna odpoveď

Učiteľ: ,,Čo tvorí Žitný ostrov?"

Žiak: *menuje* ,,Kamene, bahno, piesok..."

Je to kopec, nie?

Učiteľka: ,,Aký druh pohorí je Malá Fatra?"

Žiak: ,,Druh kopcovitých."

Boj o papuče

Žiak: *vezme svojej spolužiačke papuče*

Žiačka: *snaží sa ich nahmatať*

Učiteľka: ,,Ty čo hľadáš?"

Žiačka: ,,Boty!"

Učiteľka: ,,Dajte jej boty!"

Dva týždne to isté...

Učiteľka: ,,Tak a k tabuli!"

Žiak: ,,Pani učiteľka, môžem odpovedať až ďalšiu hodinu?"

Učiteľka: *chladne* ,,To sa ma pýtaš už druhý týždeň..."

Tak toto nekomentujem...

Učiteľ: ,,Aký je najznámejší strom Tatier?"

Žiak: ,,Jabloň"

Harry Potter?

Scéna: Trieda hrabe lístie na svojej časti školského parku.

Žiak: *chytí hrable a sadne si na ne ako čarodejnica na metlu* ,,Harry Potter a Tajomné hrable!" *rozbehne sa s nimi*

Istota? Žiadna

Žiačka: *číta referát* ,,Hlinité pôdy sa často viažu na kvartérne sutiny..."

Žiak: *hlási sa* A čo sú to kvartérne sutiny?"

Žiačka: *nervózne* ,,No že to má štyri vrstvy..."

Žiak: ,,Si si istá?"

Žiačka: ,,Nie..."

Ani nevie, čo ukazuje

Žiak: *odpovedá* ,,Najviac podzemnej vody na Slovensku sa nachádza na Žitnom ostrove..." *ukazuje náhodné miesta na severe Slovenska*

Učiteľka: ,,Vieš, čo ukazuješ?"

Žiak: ,,Nie."

Zrazu zabudol

Scéna: Učiteľka žiakom rozdá písomku a chystá si sadnúť za katedru.

Žiačka: *hlási sa* ,,Pani učiteľka, ja som zabudla písať, nemôžete ma ospravedlniť?"

Hneď sa vynašiel

Žiak: *prihlási sa* ,,Čo je to na tabuli?"

Učiteľka: *ostro* ,,Písmenká, to si sa mal naučiť v prvej triede!"

Žiak: *bez váhania* ,,To som chýbal."

Keď nevieš jedno, povedz všetky!

Učiteľ: ,,Ktorý štát je väčší ako Slovensko?"

Žiak: *menuje* ,,Anglicko, Francúzsko, Nemecko, USA, Taliansko, Španielsko..."

Jedna odpoveď lepšia ako druhá

Učiteľ: ,,Čo je to politika apartheidu?"

Žiačka: ,,No to je tá disriminácia farebného obyvateľstva na juhu Afriky..."

Učiteľ: ,,Kde na juhu Afriky?"

Žiačka: ,,Tam."

Žiak: *z lavice* ,,Ja že tu."

Diskriminácia či diskreditácia?

Scéna: Žiaci istej triedy nevedia pochopiť, prečo sa nemôžu ísť do telocvične pozerať na školskom finále z basketbalu, keď tam je celá škola.

Žiak: *prekrikuje ostatných* ,,Ale to je diskreditácia!"

Učiteľka: ,,Nechcel si povedať diskriminácia?"

Žiak: ,,Tak diskriminácia, to je jedno!"

Učiteľka: ,,No to nie je jedno, to sú dve rozdielne veci!"

Starý dobrý rok 1948...

Učiteľka: ,,Takže sme skončili pri roku 1948?"

Žiak: ,,Ách, to boli časy..."

Len tak, bez úvodu

Učiteľ: ,,Vojna vo Vietname, spusť!"

Žiak: ,,No... to sa Indočína rozdelila na Vietnam, Laos a Kambodžu a potom..."

Učiteľ: ,,Počkaj, počkaj, nejaký začiatok tomu daj!"

Žiak: ,,Hello." (= ahoj)

A ako to viete?

Učiteľka: *dohaduje sa so žiakom, prečo mu nemôže dať jednotku za odpoveď*

Žiak: ,,Ale prečo ju nemôžem dostať?"

Učiteľka: ,,Lebo to nevieš, preto!"

Žiak: ,,A ako viete, že to neviem?"

Choď do...!

Scéna: Žiak pri tabuli počíta príklad, kým ostatní žiaci naňho hučia a majú blbé reči.

Žiak: *nahnevane* ,,Ale choďte do...!"

Učiteľka: *s vražebným pohľadom k nemu príde a tvári sa, že mu dáva pohlavok*

Žiak: ,,Chcel som povedať do Partizánskeho!"

Biely či čierny kameň?

Učiteľka: *vysvetluje* ,,Medzi najznámejšie vrchy Veľkej Fatry patrí Drienok, Tlstá, Čierny kameň..."

Žiačka: *hlási sa* ,,A je aj Biely?"

Nájdi vzťah medzi prezidentom a šunkou

Učiteľka: ,,Kto sídli v Bratislave?"

Žiaci: *hrobové ticho*

Učiteľka: ,,Nevieme? V Bratislave predsa sídli prezident!"

Žiak: ,,A šunka sídli v chladničke, to ste určite nevedeli!"

VEĽKÉ ČÍSLO

Scéna: Trieda práve dopozerala video o írskych tancoch, ktoré sú známe náročným stepovaním, väčšinou tak, že vrchá časť tela tanečníkov sa vôbec nehýbe.

Učiteľka: ,,... ich tance sú niečo úžasné, koľkokrát sa za minútu dotknú zeme, to je veľké číslo..."

Žiak: ,,A viete, koľkokrát mňa Robo (spolužiak) za minútu vytáča? To je tiež veľké číslo..."

Lepkavá žuvačka

Scéna: Hodina prírodpisu, pár ,,šťastlivcov" odpovedá pri tabuli. Napriek tomu sa jeden žiak priamo pod učiteľkiným nosom baví a nedáva pozor.

Učiteľka: *obracia sa k nesústredenému žiakovi* ,,Na teba by sa tiež niečo mohlo nalepiť..."

Žiak: ,,Áno, žuvačka."

Učiteľka: ,,Myslela som vedomosti!"

Toto bolo vážne k téme

Učiteľka: *vysvetluje novú látku* ,,A kyselina octová sa používa v domácnostiach ako..."

Žiak: *ukazuje von oknom* ,,Pozrite sa na toho vrabca, čo tam sedí na streche."

Nasaďte si slúchadlá, prosím!

Učiteľ: *vysvetluje* ,,Počúvať rádio Slobodná Európa bolo v komunistickom Československu zakázané, niekedy dokonca ľudia počúvali pod oknami iných..."

Žiak: ,,Však slúchadlá si mali nasadiť!"

Spiderman-mania

Učiteľka: ,,Kto bol v Nežnej revolúcii?"

Žiak: ,,Spiderman!"

Trafil sa? 

Učiteľka: ,,Učiť sa, učiť sa, učiť sa, ako vzkázal Lenin!"

Žiak: ,,A potom mŕtvy."

Na mapke je to šestka

Učiteľka: ,,A to nikto z vás nevie, že existuje Chránená krajinná oblasť Záhorie?"

Žiak: *pozerá do učebnice* ,,Ale samozrejme, že je, na mapke je to číslo 6."

Hlúpeho sa nepýtaj, povie sám (ako povedal Horatius)

Učiteľ: ,,Na čo je Slovensko bohaté?"

Žiak: ,,Na debilov!"

Učiteľ: ,,Jeden sa ozval."

Priznanie storočia

Scéna: Trieda sa predchádzajúci deň ,,trochu" rozbláznila, porozlamovala kúsky polystirénu a pohádzala ho po celej triede. Dnes ich triedna učiteľka hľadá vinníkov.

Žiačka: ,,Dobre, ja sa priznám, chcela som zlomiť polystirén, ale nešlo mi to. Prepáčte."

 Veľmi veľmi dávno...

Učiteľka: ,,Ako to, že to neviete, brali sme to tento rok!"

Žiak: ,,Tak to muselo byť veľmi dávno."

Keď pamäť zlyháva

Scéna: Je Deň učiteľov, takže žiaci učia namiesto učiteľov. Na matematike istý žiak ,,číta" zadanie úlohy.

Žiak: ,,V triede je... počkajte... 35 žiakov a dievčat je o..."

Učiteľka: ,,Ty si to vymýšľaš?"

Žiak: ,,Uhmmm... čo som povedal?"

Už ste niekedy písomne čítali?

Žiak: *hlási sa* ,,Pani učiteľka, chcete počuť zadanie na slovenčinu? Písomne prečítaj!

Načo je komu Peter?

Učiteľ: *diktuje zadanie úlohy* ,,Peter má 3 jablká a 2 hrušky..."

Žiak: ,,Ale Petra netreba!"

No zrátajte tie stromy!

Učiteľka: *diktuje príklad* ,,Keď sa x+y rovná päť a 2x-y rovná 1, koľko sa rovnajú x a y?"

Žiak: *hlási sa* ,,Ale na čo mi toto bude?"

Učiteľka: ,,Bol by si prekvapený."

Žiak: ,,Aha, už viem: Deti, koľko x stromov máme na záhrade?"

Malé, menšie, najmenšie

Žiak: *píše na príklad na tabuľu neuveriteľne malým písmom*

Učiteľka: *ironicky* ,,Menšie by to nešlo?"

Žiak: ,,Ale áno, počkajte..." *zmenší písmo*

Tak to by musel byť naozaj veľký zošit

Učiteľ: *diktuje zadanie príkladu* ,,Rebrík dlhý 6,4 metra je opretý o strom, od ktorého je jeho odlný koniec vzdialený 2,3 metra. Do akej výšky rebrík dosiahne? No, žiaci, ako to vypočítame?"

Žiak: ,,No však si to narysujeme."

Jedol jogurt

Učiteľka: *zasekne sa uprostred výkladu* ,,Ty čo robíš s tou lyžičkou?!"

Žiak: ,,Jedol som jogurt."

Odpoveď za jedna

Žiak: *odpovedá z Pražskej jari* ,,No prezident bol Dubček, bola tam nejaká Varšavská zmluvy... a ešte tam boli Rumuni, Maďari, východní Nemci, Bulhari, Poliaci... a ešte Sovieti."

Učiteľka: *uštipačne* ,,To si myslíš, že ti za toto dám jednotku?"

Žiak: ,,Ale samozrejme!"

Traja obyvatelia

Učiteľka: ,,Aký je počet obyvateľov Košíc?"

Žiak: ,,Traja." (neskôr padlo slovo dvaja)

Továreň na oblaky

Scéna: Žiaci sledujú prezentáciu o Košiciach. Na jednom z obrázkov možno vidieť, ako sa z komínov hutníckeho závodu U. S. Steel valia kúdoly dymu.

Žiak: *nakloní sa k susedovi* ,,Aha, tam sa vyrábajú oblaky."

Z lavice cez kôš do Billy

Učiteľka: *nachytá žiaka so žuvačkou* ,,Choď sa prejsť!" *ukáže ku košu*

Žiak: *vstane a začne sa k nemu pomaly šuchtať*

Spolužiak: *z lavice* ,,Keď budeš pri Bille, daj vedieť!"

Uhlík je plyn???

Učiteľka: ,,Ktoré plyny sa uvoľňujú pri horení látok?"

Žiačka: ,,Uhlík."

Spadla z Marsu... ale ženy sú z Venuše

Učiteľka: ,,Telesá sme brali tento rok a vy na mňa pozeráte, akoby som spadla z Marsu...!"

Žiak: ,,To by ste neprežili."

Tipos-Bingo

Učiteľ: ,,No ako zistíme spoločnú prácu otca so synom?"

Žiak: ,,Vyľučovacou metódou" (iná odpoveď: ,,Tipneme si.")

Google vie všetko

Učiteľka: ,,Ako zistíme veľkosť tohto uhla?"

Žiak: ,,Ale dáme to do Google..."

Nuda, nuda, nuda...

Učiteľka: *preruší svoj výklad* ,,A ty čo robíš?"

Žiak: ,,Ja sa nudím."

Čo robiť s polenom

Učiteľ: ,,Musíte si zvyknúť na to, že život vôbec nie je jednoduchý, stále vám bude hádzať poleno pod nohy..."

Žiak: ,,Však ho zdvihnem a odhodím späť."

Stredný je vždy stredný

Žiak: ,,Pani učiteľka, vyberte si jedne prst." *zdvihne jednu ruku s roztiahnutými prstami*

Učiteľka: ,,Stredný."

Žiak: ,,Dobre" *strčí ruku pod lavicu* ,,Ja ich teraz zamiešam a vy potom musíte uhádnuť, ktorý to je."

Pekné horniny

Učiteľka: ,,Čo tvorí hory v národnom parku Slovenský kras?"

Žiačka: ,,Horniny."

Učiteľka: ,,Aké?"

Žiačka: ,,Pekné."

Prečo som písala o Kolumbovi

Scéna: Žiačka na dejepise vysvetľuje, prečo v ročníkovej práci písala o Krištofovi Kolumbovi.

Žiačka: ,,No ja som si to vybrala preto, lebo Kolumbus vlastne neobjavil Ameriku, lebo tam už pred ním pristál Viking Sony Ericsson no a ešte vtedy dávali v televízi Columba, tak som nevedela, či je to Kolumbusovi..."

Ako miznú učebnice

Žiak: *rozpráva o tom, ako si upratuje izbu* ,,Proste vyberiem šuplík, všetko z neho vyhádžem, dám to do vreca a to vyhodím do koša."

Učiteľka: ,,Aspoň už viem, ako strácate učebnice. Vás je stále tridsať a učebníc každý rok menej a menej..."

Šepkáme...

Scéna: Trieda píše písomku z prírodopisu.

Učiteľ: *diktuje otázku* ,,Uveďte príklad negatívnej spätnej väzby."

Žiak: *nahlas šepká* ,,Čo je to spätná väzba?"

B ako B

Učiteľka: ,,Čo vzniká činnosťou ľadovca?"

Žiak: ,,Dolina v tvare B." (skúste si to predstaviť)

Pozn.: Toto nie je prírodopis!

Scéna: Trieda sa rozpráva o staroegyptských panovníkov.

Žiak: ,,Oni sa tam vzájomne krížili a vytvárali nové odrody..."

Smiech nadovšetko

Scéna: Žiačka pred tabuľou rozpráva o svojom referáte z dejepisu.

Žiačka: ,,Ja som si vybrala... " *záchvat smiechu*

Žiak: *z lavice* ,,To je dobré, história smiechu!"

Ako žobrať

Učiteľka: *overuje si, či žiaci dávali pozor pri čitaní školského poriadku* ,,Takže čo spravíte, keď vám učiteľ vezme mobil?"

Žiak: ,,Vyžobreme si ho."

Na strechu to neplatí

Učiteľ: *chystá sa čítať školský poriadok* ,,Nezabúdajte, že školský poriadok musíte dodržiavať aj počas exkurziií a výletov, ako niektorí z vás minulý rok zabudli..."

Žiak: *bráni sa* ,,Ale v školskom poriadku nie je napísané, že nemáme behať po streche!"

Dávali vôbec pozor?

Učiteľka: *dočíta školský poriadok* ,,Otázky?"

Žiačka: ,,Môžeme ísť na obed?"


Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode