Povedali sme
Rozhovor týždňa
Učiteľka: ,,Čítaj domácu úlohu!" (zo zošita, samozrejme)
Žiak: ,,Die Rolle wird vom Schauspieler gespielt."
Učiteľka: *všimne si, že žiak číta z učebnice, nie zo zošita* ,,Kde máš zošit?"
Žiak: *tvári sa, že nepočuje, a prekladá vetu* ,,Úloha bola zahratá hercom."
Učiteľka: ,,Kde máš zošit?"
Žiak: *ďalej sa robí hluchým* ,,A tam na začiatku slova je predpona ,,-ge" a to..."
Učiteľka: ,,Kde máš zošit?!"
Žiak: *pokúša sa zmeniť tému* Ah, ale je vonku smrad..."
Učiteľka: *nahnevane* ,,Kde máš zošit?!"
Žiak: *vzdá to* ,,Vonku bol smrad, tak sa mi rozleptal..."
Vtipná odpoveď
Učiteľka: ,,Čo si sa na dnes učil?"
Žiak: ,,Ále, z každého rožka troška..."
Ach, tie dátumy...
Učiteľ: ,,14.3.1939 vznikol prvý slovenský štát a 15.3.1939..."
Žiak: ,,...zanikol."
Všetci chýbajú
Učiteľ: ,,Kto chýba?"
Žiačka: ,,Všetci."
Zemepisné múdrosti
Učiteľka: ,,Čo je v Drážďanoch?"
Žiak: ,,Tam sa ľudia dráždia."
Hľadá sa Nemo
Trieda: *vchádza do školského kina*
Učiteľka: ,,Tak, aký film si chcete pozrieť?"
Žiačka: ,,Dajte Nema!"
Žiak: ,,Nema sa môžeš dať doma. K obedu!"
Videli sme reklamu
Učiteľka: *kašeľ*
Žiak: ,,Robitusín!"
Učiteľka: ,,Už som mala."
Preklepy sú bežné...
Učiteľka: ,,29.8.1945 sa v žiadnom prípade nekonal útok na Pearl Harbor...!"
Žiak: ,,To je preklep, pani učiteľka."
Valec alebo obdĺžnik?
Učiteľka: ,,Deti, čo je toto?" *ukazuje sieť valca*
Žiak: ,,Obdĺžnik s ušami!"
Potrebujeme mapu...
Učiteľka: ,,Kde je Kórea?"
Žiak: ,,To je taký slíž iba..."
A tu takisto...
Učiteľ: ,,Menuj jeden ostrov v Ázii."
Žiačka: ,,Čína."
Komentár
Učiteľka: ,,Podunajská pahorkatina je veľmi pestrá a..."
Žiak: *vzdychne* ,,Ách, palma..."
Vedomosti zo zoológie? Chabé...
Učiteľ: ,,Aký je najväčší vták v strednej Európe?"
Žiačka: ,,Pelikán."
Vadí to?
Žiaci: *počítajú príklady na výpočet objemu telies*
Učiteľ: ,,Poď k tabuli vypočítať tento príklad."
Žiačka: ,,Neviem vzorce, vadí to?"
,,Telefón"
Žiaci: *hučia*
Učiteľka: *na konci s nervami* ,,Haló?!"
Žiak: ,,Kto volá?"
Neviem...
Žiak: *ráta pri tabuli príklad s výrazmi*
Učiteľ: ,,Ako si sa dopracoval k tomuto výsledku?"
Žiak: ,,Ešte neviem..."
Logika
Učiteľka: ,,Kúpil si 4 jablká a 12 hrušiek, čo teda máš?
Žiačka: ,,Ovocie."
Nula bodov zo zemepisu
Učiteľ: ,,V okolí ktorej rieky rastú lužné lesy?"
Žiak: ,,Níl."
A z prírodopisu detto
Učiteľka: ,,Čo je to čiernica?"
Žiačka: ,,Nejaká kaluž."
Netrafili sa...
Učiteľ: ,,Kto sa narodil vo Vrbovej?"
Žiačka: ,,Milan Rastislav Štefánik."
Žiak: ,,Niekto z rodu vŕb..."
Pôdny typ či syr?
Učiteľka: ,,Čo je to niva?"
Žiak: ,,Syr."
Odpoveď na jednotku
Učiteľka: ,,Kedy vzniklo čierne uhlie."
Žiak: ,,Dávno."
Desať viet či desať slov?
Učiteľka: ,,Napíšete mi 10 viet o vašich plánov na jarné prázdniny..."
Žiačka: *s nádejou* ,,A nestačilo by 10 slov?"
(Ne)správna odpoveď
Učiteľ: ,,Čo tvorí Žitný ostrov?"
Žiak: *menuje* ,,Kamene, bahno, piesok..."
Je to kopec, nie?
Učiteľka: ,,Aký druh pohorí je Malá Fatra?"
Žiak: ,,Druh kopcovitých."
Boj o papuče
Žiak: *vezme svojej spolužiačke papuče*
Žiačka: *snaží sa ich nahmatať*
Učiteľka: ,,Ty čo hľadáš?"
Žiačka: ,,Boty!"
Učiteľka: ,,Dajte jej boty!"
Dva týždne to isté...
Učiteľka: ,,Tak a k tabuli!"
Žiak: ,,Pani učiteľka, môžem odpovedať až ďalšiu hodinu?"
Učiteľka: *chladne* ,,To sa ma pýtaš už druhý týždeň..."
Tak toto nekomentujem...
Učiteľ: ,,Aký je najznámejší strom Tatier?"
Žiak: ,,Jabloň"
Harry Potter?
Scéna: Trieda hrabe lístie na svojej časti školského parku.
Žiak: *chytí hrable a sadne si na ne ako čarodejnica na metlu* ,,Harry Potter a Tajomné hrable!" *rozbehne sa s nimi*
Istota? Žiadna
Žiačka: *číta referát* ,,Hlinité pôdy sa často viažu na kvartérne sutiny..."
Žiak: *hlási sa* A čo sú to kvartérne sutiny?"
Žiačka: *nervózne* ,,No že to má štyri vrstvy..."
Žiak: ,,Si si istá?"
Žiačka: ,,Nie..."
Ani nevie, čo ukazuje
Žiak: *odpovedá* ,,Najviac podzemnej vody na Slovensku sa nachádza na Žitnom ostrove..." *ukazuje náhodné miesta na severe Slovenska*
Učiteľka: ,,Vieš, čo ukazuješ?"
Žiak: ,,Nie."
Zrazu zabudol
Scéna: Učiteľka žiakom rozdá písomku a chystá si sadnúť za katedru.
Žiačka: *hlási sa* ,,Pani učiteľka, ja som zabudla písať, nemôžete ma ospravedlniť?"
Hneď sa vynašiel
Žiak: *prihlási sa* ,,Čo je to na tabuli?"
Učiteľka: *ostro* ,,Písmenká, to si sa mal naučiť v prvej triede!"
Žiak: *bez váhania* ,,To som chýbal."
Keď nevieš jedno, povedz všetky!
Učiteľ: ,,Ktorý štát je väčší ako Slovensko?"
Žiak: *menuje* ,,Anglicko, Francúzsko, Nemecko, USA, Taliansko, Španielsko..."
Jedna odpoveď lepšia ako druhá
Učiteľ: ,,Čo je to politika apartheidu?"
Žiačka: ,,No to je tá disriminácia farebného obyvateľstva na juhu Afriky..."
Učiteľ: ,,Kde na juhu Afriky?"
Žiačka: ,,Tam."
Žiak: *z lavice* ,,Ja že tu."
Diskriminácia či diskreditácia?
Scéna: Žiaci istej triedy nevedia pochopiť, prečo sa nemôžu ísť do telocvične pozerať na školskom finále z basketbalu, keď tam je celá škola.
Žiak: *prekrikuje ostatných* ,,Ale to je diskreditácia!"
Učiteľka: ,,Nechcel si povedať diskriminácia?"
Žiak: ,,Tak diskriminácia, to je jedno!"
Učiteľka: ,,No to nie je jedno, to sú dve rozdielne veci!"
Starý dobrý rok 1948...
Učiteľka: ,,Takže sme skončili pri roku 1948?"
Žiak: ,,Ách, to boli časy..."
Len tak, bez úvodu
Učiteľ: ,,Vojna vo Vietname, spusť!"
Žiak: ,,No... to sa Indočína rozdelila na Vietnam, Laos a Kambodžu a potom..."
Učiteľ: ,,Počkaj, počkaj, nejaký začiatok tomu daj!"
Žiak: ,,Hello." (= ahoj)
A ako to viete?
Učiteľka: *dohaduje sa so žiakom, prečo mu nemôže dať jednotku za odpoveď*
Žiak: ,,Ale prečo ju nemôžem dostať?"
Učiteľka: ,,Lebo to nevieš, preto!"
Žiak: ,,A ako viete, že to neviem?"
Choď do...!
Scéna: Žiak pri tabuli počíta príklad, kým ostatní žiaci naňho hučia a majú blbé reči.
Žiak: *nahnevane* ,,Ale choďte do...!"
Učiteľka: *s vražebným pohľadom k nemu príde a tvári sa, že mu dáva pohlavok*
Žiak: ,,Chcel som povedať do Partizánskeho!"
Biely či čierny kameň?
Učiteľka: *vysvetluje* ,,Medzi najznámejšie vrchy Veľkej Fatry patrí Drienok, Tlstá, Čierny kameň..."
Žiačka: *hlási sa* ,,A je aj Biely?"
Nájdi vzťah medzi prezidentom a šunkou
Učiteľka: ,,Kto sídli v Bratislave?"
Žiaci: *hrobové ticho*
Učiteľka: ,,Nevieme? V Bratislave predsa sídli prezident!"
Žiak: ,,A šunka sídli v chladničke, to ste určite nevedeli!"
VEĽKÉ ČÍSLO
Scéna: Trieda práve dopozerala video o írskych tancoch, ktoré sú známe náročným stepovaním, väčšinou tak, že vrchá časť tela tanečníkov sa vôbec nehýbe.
Učiteľka: ,,... ich tance sú niečo úžasné, koľkokrát sa za minútu dotknú zeme, to je veľké číslo..."
Žiak: ,,A viete, koľkokrát mňa Robo (spolužiak) za minútu vytáča? To je tiež veľké číslo..."
Lepkavá žuvačka
Scéna: Hodina prírodpisu, pár ,,šťastlivcov" odpovedá pri tabuli. Napriek tomu sa jeden žiak priamo pod učiteľkiným nosom baví a nedáva pozor.
Učiteľka: *obracia sa k nesústredenému žiakovi* ,,Na teba by sa tiež niečo mohlo nalepiť..."
Žiak: ,,Áno, žuvačka."
Učiteľka: ,,Myslela som vedomosti!"
Toto bolo vážne k téme
Učiteľka: *vysvetluje novú látku* ,,A kyselina octová sa používa v domácnostiach ako..."
Žiak: *ukazuje von oknom* ,,Pozrite sa na toho vrabca, čo tam sedí na streche."
Nasaďte si slúchadlá, prosím!
Učiteľ: *vysvetluje* ,,Počúvať rádio Slobodná Európa bolo v komunistickom Československu zakázané, niekedy dokonca ľudia počúvali pod oknami iných..."
Žiak: ,,Však slúchadlá si mali nasadiť!"
Spiderman-mania
Učiteľka: ,,Kto bol v Nežnej revolúcii?"
Žiak: ,,Spiderman!"
Trafil sa?
Učiteľka: ,,Učiť sa, učiť sa, učiť sa, ako vzkázal Lenin!"
Žiak: ,,A potom mŕtvy."
Na mapke je to šestka
Učiteľka: ,,A to nikto z vás nevie, že existuje Chránená krajinná oblasť Záhorie?"
Žiak: *pozerá do učebnice* ,,Ale samozrejme, že je, na mapke je to číslo 6."
Hlúpeho sa nepýtaj, povie sám (ako povedal Horatius)
Učiteľ: ,,Na čo je Slovensko bohaté?"
Žiak: ,,Na debilov!"
Učiteľ: ,,Jeden sa ozval."
Priznanie storočia
Scéna: Trieda sa predchádzajúci deň ,,trochu" rozbláznila, porozlamovala kúsky polystirénu a pohádzala ho po celej triede. Dnes ich triedna učiteľka hľadá vinníkov.
Žiačka: ,,Dobre, ja sa priznám, chcela som zlomiť polystirén, ale nešlo mi to. Prepáčte."
Veľmi veľmi dávno...
Učiteľka: ,,Ako to, že to neviete, brali sme to tento rok!"
Žiak: ,,Tak to muselo byť veľmi dávno."
Keď pamäť zlyháva
Scéna: Je Deň učiteľov, takže žiaci učia namiesto učiteľov. Na matematike istý žiak ,,číta" zadanie úlohy.
Žiak: ,,V triede je... počkajte... 35 žiakov a dievčat je o..."
Učiteľka: ,,Ty si to vymýšľaš?"
Žiak: ,,Uhmmm... čo som povedal?"
Už ste niekedy písomne čítali?
Žiak: *hlási sa* ,,Pani učiteľka, chcete počuť zadanie na slovenčinu? Písomne prečítaj!
Načo je komu Peter?
Učiteľ: *diktuje zadanie úlohy* ,,Peter má 3 jablká a 2 hrušky..."
Žiak: ,,Ale Petra netreba!"
No zrátajte tie stromy!
Učiteľka: *diktuje príklad* ,,Keď sa x+y rovná päť a 2x-y rovná 1, koľko sa rovnajú x a y?"
Žiak: *hlási sa* ,,Ale na čo mi toto bude?"
Učiteľka: ,,Bol by si prekvapený."
Žiak: ,,Aha, už viem: Deti, koľko x stromov máme na záhrade?"
Malé, menšie, najmenšie
Žiak: *píše na príklad na tabuľu neuveriteľne malým písmom*
Učiteľka: *ironicky* ,,Menšie by to nešlo?"
Žiak: ,,Ale áno, počkajte..." *zmenší písmo*
Tak to by musel byť naozaj veľký zošit
Učiteľ: *diktuje zadanie príkladu* ,,Rebrík dlhý 6,4 metra je opretý o strom, od ktorého je jeho odlný koniec vzdialený 2,3 metra. Do akej výšky rebrík dosiahne? No, žiaci, ako to vypočítame?"
Žiak: ,,No však si to narysujeme."
Jedol jogurt
Učiteľka: *zasekne sa uprostred výkladu* ,,Ty čo robíš s tou lyžičkou?!"
Žiak: ,,Jedol som jogurt."
Odpoveď za jedna
Žiak: *odpovedá z Pražskej jari* ,,No prezident bol Dubček, bola tam nejaká Varšavská zmluvy... a ešte tam boli Rumuni, Maďari, východní Nemci, Bulhari, Poliaci... a ešte Sovieti."
Učiteľka: *uštipačne* ,,To si myslíš, že ti za toto dám jednotku?"
Žiak: ,,Ale samozrejme!"
Traja obyvatelia
Učiteľka: ,,Aký je počet obyvateľov Košíc?"
Žiak: ,,Traja." (neskôr padlo slovo dvaja)
Továreň na oblaky
Scéna: Žiaci sledujú prezentáciu o Košiciach. Na jednom z obrázkov možno vidieť, ako sa z komínov hutníckeho závodu U. S. Steel valia kúdoly dymu.
Žiak: *nakloní sa k susedovi* ,,Aha, tam sa vyrábajú oblaky."
Z lavice cez kôš do Billy
Učiteľka: *nachytá žiaka so žuvačkou* ,,Choď sa prejsť!" *ukáže ku košu*
Žiak: *vstane a začne sa k nemu pomaly šuchtať*
Spolužiak: *z lavice* ,,Keď budeš pri Bille, daj vedieť!"
Uhlík je plyn???
Učiteľka: ,,Ktoré plyny sa uvoľňujú pri horení látok?"
Žiačka: ,,Uhlík."
Spadla z Marsu... ale ženy sú z Venuše
Učiteľka: ,,Telesá sme brali tento rok a vy na mňa pozeráte, akoby som spadla z Marsu...!"
Žiak: ,,To by ste neprežili."
Tipos-Bingo
Učiteľ: ,,No ako zistíme spoločnú prácu otca so synom?"
Žiak: ,,Vyľučovacou metódou" (iná odpoveď: ,,Tipneme si.")
Google vie všetko
Učiteľka: ,,Ako zistíme veľkosť tohto uhla?"
Žiak: ,,Ale dáme to do Google..."
Nuda, nuda, nuda...
Učiteľka: *preruší svoj výklad* ,,A ty čo robíš?"
Žiak: ,,Ja sa nudím."
Čo robiť s polenom
Učiteľ: ,,Musíte si zvyknúť na to, že život vôbec nie je jednoduchý, stále vám bude hádzať poleno pod nohy..."
Žiak: ,,Však ho zdvihnem a odhodím späť."
Stredný je vždy stredný
Žiak: ,,Pani učiteľka, vyberte si jedne prst." *zdvihne jednu ruku s roztiahnutými prstami*
Učiteľka: ,,Stredný."
Žiak: ,,Dobre" *strčí ruku pod lavicu* ,,Ja ich teraz zamiešam a vy potom musíte uhádnuť, ktorý to je."
Pekné horniny
Učiteľka: ,,Čo tvorí hory v národnom parku Slovenský kras?"
Žiačka: ,,Horniny."
Učiteľka: ,,Aké?"
Žiačka: ,,Pekné."
Prečo som písala o Kolumbovi
Scéna: Žiačka na dejepise vysvetľuje, prečo v ročníkovej práci písala o Krištofovi Kolumbovi.
Žiačka: ,,No ja som si to vybrala preto, lebo Kolumbus vlastne neobjavil Ameriku, lebo tam už pred ním pristál Viking Sony Ericsson no a ešte vtedy dávali v televízi Columba, tak som nevedela, či je to Kolumbusovi..."
Ako miznú učebnice
Žiak: *rozpráva o tom, ako si upratuje izbu* ,,Proste vyberiem šuplík, všetko z neho vyhádžem, dám to do vreca a to vyhodím do koša."
Učiteľka: ,,Aspoň už viem, ako strácate učebnice. Vás je stále tridsať a učebníc každý rok menej a menej..."
Šepkáme...
Scéna: Trieda píše písomku z prírodopisu.
Učiteľ: *diktuje otázku* ,,Uveďte príklad negatívnej spätnej väzby."
Žiak: *nahlas šepká* ,,Čo je to spätná väzba?"
B ako B
Učiteľka: ,,Čo vzniká činnosťou ľadovca?"
Žiak: ,,Dolina v tvare B." (skúste si to predstaviť)
Pozn.: Toto nie je prírodopis!
Scéna: Trieda sa rozpráva o staroegyptských panovníkov.
Žiak: ,,Oni sa tam vzájomne krížili a vytvárali nové odrody..."
Smiech nadovšetko
Scéna: Žiačka pred tabuľou rozpráva o svojom referáte z dejepisu.
Žiačka: ,,Ja som si vybrala... " *záchvat smiechu*
Žiak: *z lavice* ,,To je dobré, história smiechu!"
Ako žobrať
Učiteľka: *overuje si, či žiaci dávali pozor pri čitaní školského poriadku* ,,Takže čo spravíte, keď vám učiteľ vezme mobil?"
Žiak: ,,Vyžobreme si ho."
Na strechu to neplatí
Učiteľ: *chystá sa čítať školský poriadok* ,,Nezabúdajte, že školský poriadok musíte dodržiavať aj počas exkurziií a výletov, ako niektorí z vás minulý rok zabudli..."
Žiak: *bráni sa* ,,Ale v školskom poriadku nie je napísané, že nemáme behať po streche!"
Dávali vôbec pozor?
Učiteľka: *dočíta školský poriadok* ,,Otázky?"
Žiačka: ,,Môžeme ísť na obed?"